Bruce Lee'nin Psikolojisi

Bu yazıyı Bruce Lee’nin  Ejder Kalesi filminde Robert Wall ile yaptığı dövüş sahnesinden sonra yazmaya karar verdim.
Bruce Lee tartışmasız dövüş sanatları hususunda bir numara onun gibi birisi gelmedi, o her zaman totem direğinin en tepesinde, o everest dağı, kaya kartalı, kar leoparı, AMD Fx-8150 işlemci (burası bilgisayar manyakları için). Kung fu'yu savunma sanatı olarak değil de bir yaşam biçimi olarak belki de nefes alma sebebi olarak görüyordu, yoksa günde 8 saat idmanı 6 gün kim yapar? Not:  Michael Phelps hariç.
Sözü fazla uzatmayıp Ejder kalesi filminde ki Robert Wall ile yaptığı dövüş sahnesine getireceğim.
O sahneleri izlerken dondum kaldım, o yüzden defalarca izlemek zorunda kaldım. Hele adamın işini bitirdiği sahne, işte tam orda Bruce Lee’nin yüzündeki zevk patlamasını gördüm. Soprano Luciana Serra’nın  Gece Kraliçesi operasından bir kesit gibiydi. Tabi film bu filan diyebilirsiniz ama rol de bi yere kadar, eğer bu rol ise adam rolün dibine vurmuş, o sinema sanatının  Charlie Chapline’i, Robert  De Niro’su, Al Pacino’su durdurun beni... ama öyle değil, Nuh Tufanı filmini çeken Russell Crowe’un dediği gibi herşey gerçekti.
Adam ünlü birisi olmasa psikopat olabilecek belki de kiralık katil olacaktı, kim bilir belki de sloganı da zevkle adam öldürülür olurdu. Yönetmenin Bruce Lee’nin filmlerini çektikten sonra 3-4 gün yatamadım demesi de bundan olsa hacet, yine de 3-4 günle kurtarmış, filmde zevkle ölen Robert Wall, filmden sonra 1 yıl psikolojik destekle yaşamış, 18 kilo vermiş (her aya 1.5 kilo, fena bir diyet değil).  Jim Carrey’nin Sil Baştan filminde yaptığı gibi Robert Wall’in de o  sahneyi  kafasından sildirmeye çalıştığı da konuşulan dedikodular arasında.
Burdan psikiyatristlere sesleniyorum: "Lütfen bunun sebebini bulun", Küçüklüğünde atılan bir tokat mı, ya da ilkokul öğretmeninin senden hiç birşey olmaz lafı mı? ( Bu ihtimal dövüşte 1 numara olmasında geçerli olabilir çünkü Einstein, Freud, Darwin, Edison’ada ilkokulda bu laf söylenmiş ve bu laftan sonra şahlanmışlar, hemen ilkokul hocamı bulup bu lafı kendime söyletmeliyim) yada ergenlik krizleri mi belki de 68'in yan etkilerindendir, Rock N Roll  patlaması da olabilir, ben yoruldum lütfen sebebini bulun, sorumlular Mısır mahkemelerinde yargılansın, biz de huzur içinde yatalım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En faydalı 10 yeşillik

2. Dünya Savaşı ile ilgili bazı gerçekler